Home Don’t hesitate to presentate

Don’t hesitate to presentate


Een paar weken geleden kreeg ik de vraag om voor een partner van ons een kleine presentatie te geven. In mijn enthousiasme zei ik natuurlijk volmondig ja. Waarop zij weer dolblij reageerde: “Superfijn, en in het Engels is geen probleem toch?!”

Afgelopen week keek ik in de planning en zag de meeting staan, maar ik had nog geen bevestiging gehad. Dus ik belde zelf even en hoorde dat het wèl doorging, gelukkig ☹. Met weinig informatie op voorhand ga je zelf invullen hoe het zal gaan en ik kan je vertellen dat mijn verbeelding niet strookte met de realiteit! Soms kun je beter even doorvragen om grote verrassingen te voorkomen. En soms is het juist beter om onwetend te zijn …

Mijn idee van de meeting: een klein groepje van 10 man met een vraaggesprek over de toekomst, onze samenwerking, enz. En dan nu de realiteit! Ik kom een zaal binnen waar 70 man zit. Ik vraag aan directeur Mike waar ik kan gaan zitten, waarop hij reageert dat ik achter de lessenaar mag plaatsnemen. “Het is lekker als je staat!” Ok, top. Maar Mike, ga jij vragen stellen? “Nee, je kan direct beginnen met je presentatie na het filmpje.” Slik. Even schakelen! Nu zegt Willemijn vaak tegen mij: vertel wat je weet en studeer niet te veel in. Zo gezegd, zo gedaan en o ja, niet te vergeten in het Engels 😉

Ik ben begonnen met het vertellen van ons verhaal en bedacht mij gaandeweg hoe bijzonder het is dat we al 40 jaar bestaan als familiebedrijf, maar ook hoe verwarrend het moet zijn met onze naam: Arthur & Willemijn zonder herenkleding en dan ook nog een andere Willemijn. Toen werd er een vraag uit het publiek gesteld hoe we omgaan met de veranderende tijd en alle ontwikkelingen daarin. Mijn antwoord was dat er eigenlijk niets is veranderd in de manier waarop mijn ouders Arthur & Willemijn zijn begonnen en hoe Willemijn en ik ernaar kijken.

40 jaar geleden startte Arthur & Willemijn met de overtuiging dat elke vrouw mooi is en als zij kleding draagt waar ze gelukkig van wordt zelfs op haar allermooist. En als wij hierbij mogen adviseren, maakt dat òns het gelukkigst. 40 jaar later doen wij niks anders. Misschien zijn de termen ‘personal shopping’ en ‘identity styling’ nieuw, maar we dragen nog steeds dezelfde filosofie uit: BEYOUTIEFULL. Dus kijk in de spiegel, want dit ben jij: alles om trots op te zijn! Deze tekst vind je trouwens ook in onze pashokken … !

Heb je het filmpje al gezien? kijk in de spiegel


ook interessant